Home » , » Cara Mereka Bentuk Bilik Bawah Tanah

Cara Mereka Bentuk Bilik Bawah Tanah

Bawah tanah adalah sukar. Ini ruang yang besar meminta penggunaan baru, tetapi mereka sering menjadi tempat lambakan untuk semua tambahan hidup. Jika menjual rumah anda dalam pasaran ini bukan pilihan tetapi anda mahu ruang hidup tambahan, anda mungkin mendapati diri anda pacing belakang dan sebagainya di ruangan bawah tanah tertanya-tanya jika anda boleh menukar ia ke bilik impian anda. Seperti gambar di bawah menunjukkan, ia adalah mungkin - dan pilihan-pilihan yang tidak berkesudahan.

Apabila anda berfikir bawah tanah siap, anda mungkin berfikir sebuah bilik yang tidak selesai dengan standard bilik di tingkat atas. Ini tidak perlu kes itu. Tetapi cabaran untuk mewujudkan satu ruang yang menarik dan cantik adalah lebih besar di bawah tanah, di mana sistem dan infrastruktur rumah anda perlu disembunyikan menarik.


A bawah tanah siap pasti menambah nilai kepada rumah anda, tetapi pastikan untuk memeriksa dengan ejen insurans anda. Sesetengah bawah tanah selesai tidak boleh diinsuranskan - dan tidak mengharapkan sebuah bilik tidur di sana untuk mengira dalam jumlah bilik tidur apabila anda menjual rumah.

Paip. Jika anda ingin menambah bilik mandi di tingkat bawah tanah, mencari timbunan tanah anda dan lihat sama ada dalam parit utama bagi rumah yang pergi bawah tanah atau berjalan atas tanah. Jika ia berjalan di bawah tanah, selagi anda meletakkan bilik mandi baru berhampiran ia, paip tidak seharusnya menjadi lebih sukar daripada di tingkat atas.
Jika ia berjalan di atas tanah, anda kemungkinan besar akan memerlukan pengisar dan pam - ​​seperti yang dibuat oleh Saniflo. Air yang mengalir ke bawah melalui graviti, jadi jika anda mahu ia kembali selepas anda mengepam, ia memerlukan peralatan khas.





Cahaya semula jadi. Cahaya semula jadi sering dalam kekurangan bekalan di ruangan bawah tanah. Dalam gambar ini, dapur diletakkan oleh tingkap tunggal untuk memaksimumkan cahaya matahari di kawasan persediaan itu.

Juga, kod bangunan memerlukan banyak cara kedua untuk keluar dari ruangan bawah tanah jika ruang itu akan selesai. Dapatkan lebih cahaya dan memenuhi keperluan kod dengan memasang tingkap jalan keluar dan tingkap juga. Tetingkap jalan keluar cukup besar untuk seseorang untuk keluar melaluinya, dan juga membolehkan lebih cahaya ke dalam ruangan bawah tanah anda. Untuk mengelakkan masalah air, mempunyai longkang dipasang di bahagian bawah telaga.



siling. Anda tidak akan tahu bilik ini adalah di ruangan bawah tanah. Terdapat sentiasa paip , saluran dan wayar untuk menyembunyikan. Ini biasanya bermaksud menjatuhkan ketinggian siling di kawasan tertentu.

Cuba untuk menyatukan halangan kepada satu kawasan dan kemudian membuat ruang dengan siling yang lebih rendah. Teruskan siling jatuh ke dinding bagi peralihan semula jadi. Boxing dalam paip dan saluran dengan soffits dan mengejar memberitahu orang ramai bahawa ada sesuatu yang tersembunyi.





Sudah tentu, perkara yang lain yang menjadikan rupa bawah tanah ini seperti ia tergolong di tingkat atas ialah penggunaan drywall. Anda akan perlu untuk meletakkan panel akses mana shutoffs , kotak simpang atau meter berada. Pastikan untuk memasang drywall ½ inci dari tanah dan menggunakan drywall kelembapan -tahan. Semua bawah tanah banjir akhirnya, dan ini akan membantu.

Drywall gentian kaca yang dihadapi adalah lebih baik daripada kertas yang dihadapi drywall, kerana ia kertas yang menyorokkan acuan. Bersedia untuk membayar tambahan untuk menyelesaikan drywall kaca , kerana seluruh permukaan perlu mengimbas disalut dengan kompaun bersama.




Bawah tanah siap tradisinya mempunyai jubin siling dalam grid bukannya siling drywall. Kebanyakan orang tidak suka melihat ini, jadi kami melihat lebih banyak siling drywall. Jika anda mahu akses mudah untuk ruang di atas siling tingkat bawah tanah tetapi ingin kelihatan lebih menarik, yang dianggap sebagai jubin siling arca dari Mio.

Kerana bawah tanah adalah di bawah bilik mandi, dapur dan lain-lain sumber air di rumah, apabila banjir bawah tanah ia sering datang melalui siling. Jika anda mempunyai siling drywall, anda perlu untuk memotong seksyen dan memperbaikinya. Jika anda mempunyai jubin siling ia mungkin semudah menggantikan jubin atau dua.



Ketinggian. Fikirkan tentang bagaimana anda merancang untuk menggunakan ruangan bawah tanah siap anda. Jika anda ingin menjalankan di bawah sana, anda mungkin memerlukan lebih headroom . Angkat atas tangan anda. Saya memerlukan siling 8-kaki untuk berbuat demikian. Anda akan berdiri di atas treadmill ? Tambah ketinggian dari lantai dengan ketinggian anda . Jika anda benar-benar akan berjalan di treadmill dan bukannya bergambar untuk latihan palsu Facebook gambar, anda perlu lebih bilik kerana anda akan melantun ke atas seperti yang anda berlari . Selalunya ketinggian hanya tidak ada.


Baru-baru ini , syarikat saya menyelesaikan masalah ini dua cara yang berbeza untuk dua pelanggan yang berbeza. Dalam satu rumah kita memotong keluar gelegar lantai di kawasan itu dan digantung mereka daripada tajuk struktur. Kemudian kami menambah sudut keluli untuk menyokong lantai. Sebaik-baiknya kawasan ini harus diletakkan di bawah tingkat atas kawasan yang tidak mendapat banyak trafik, seperti di bawah meja kopi.


Di tingkat bawah tanah lain, kita tidak dapat mencari ruang daripada jalan lalu lintas, jadi ia masuk akal lebih banyak turun ke bawah. Kami digali lubang dalam tanah 12 inci ke bawah, dicurahkan papak baru di peringkat yang lebih rendah dan dicurahkan dinding sedikit dengan membendung yang mengelilingi lubang supaya tidak akan diisi dengan air bawah tanah jika mendapat basah. Diturunkan ke dalam lubang, treadmill adalah siram dengan lantai sekitar.

Kalis air. Saya tahu saya tetap kembali kepada banjir, tetapi ia akan berlaku, jadi perancangan awal. Jika anda tidak mempunyai sistem di tempat untuk berurusan dengan air, memilih bahan lantai yang boleh mengendalikan basah, seperti jubin yang ditunjukkan di bawah tanah ini. Jika anda tidak mempunyai longkang lantai, mendapatkan satu dipasang. Ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan longkang bahawa hubungan ke dalam longkang ribut secara langsung atau yang mengalir ke lubang dengan pam bah di dalamnya. Jika anda membayar untuk sistem ini di depan, anda tidak akan membayar untuk menggantikan perabot, permaidani dan peralatan kemudian.

Lampu. Komponen yang paling penting untuk membuat bawah tanah tempat orang mahu melepak adalah lampu yang baik. Berikut adalah satu lagi contoh susun atur siling terancang. Siling dulang di tengah-tengah dikelilingi oleh kawasan yang lebih rendah yang boleh menyembunyikan ductwork dan paip. Ia juga memberi pembina tempat untuk memasang lampu tidak langsung. Kerana siling di tingkat bawah tanah yang biasanya lebih rendah daripada di tempat lain di dalam rumah , cahaya mencerminkan off siling - seperti lampu ambien dalam dulang siling atau sconces di dinding - adalah lebih baik daripada cahaya diarahkan ke bawah.

Jika anda bercadang untuk menggunakan lampu ceruk di siling yang rendah anda , fikirkan kon cahaya yang merebak dari cahaya yang malap. Semakin dekat ia ke lantai , lebih dekat anda perlu ruang lampu untuk mendapatkan liputan yang baik. Reka bentuk pencahayaan yang baik membuat perbezaan yang besar, jadi mengupah pereka lampu profesional. Pelbagai jenis lampu adalah penting supaya ruang yang boleh menampung kegunaan yang berbeza dan perasaan .


Terdapat banyak pilihan sekarang untuk lampu cekap tenaga , jadi jangan mengelakkan LED dan CFLs kerana anda fikir mereka akan membuang cahaya unflattering . Semua dari sejuk kepada cahaya panas boleh didapati di semua jenis.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:54 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani