Home » » Nasihat bijak untuk Rekabentuk Dobi

Nasihat bijak untuk Rekabentuk Dobi

Bilik dobi hari ini berhijrah di tingkat atas dari bawah tanah, di mana mereka telah tradisional duduk di rumah yang paling. Kadang-kadang bilik-bilik ini adalah sedikit lebih daripada dua perkakasan dan tenggelam air kotor dalam ruang yang belum selesai. Walaupun ini adalah satu langkah dari menggosok pakaian di atas batu di pinggir sungai, kebanyakan orang yang mencari pengalaman dobi yang lebih baik.

Jika anda menaik taraf bilik dobi anda tetapi masih menyimpannya di ruangan bawah tanah, isu-isu yang anda berurusan dengan kebanyakannya tentang estetika dan fungsi - lampu yang lebih baik, ruang kaunter dan isu-isu biasa yang lain. Tetapi jika anda sedang bergerak persediaan untuk peringkat atas, terdapat kebimbangan yang berbeza. Ini adalah tugas berat peralatan - satu dipenuhi dengan air dan satu dengan haba, jadi anda perlu berhati-hati. Tips ini boleh membantu anda menangani keadaan ini serius dengan penjagaan dan perancangan yang sesuai.

Salah satu peningkatan yang pertama untuk membuat ke bilik dobi menambah ruang kaunter. Pencuci muatan depan percuma ruang pada bahagian atas perkakas, jadi ia adalah mungkin untuk memasang kaunter atas mesin basuh dan pengering. Pastikan untuk meninggalkan ruang untuk mesin untuk bergerak tanpa memukul kaunter. Anda akan perlu memasang kayu menyekat untuk menyokong kaunter - jangan berehat pada mesin.





Lampu gantung ini sudah tentu tidak berkilau, tetapi ia tidak praktikal untuk lampu di dalam bilik dobi sendiri. Mujurlah, ia tidak perlu melakukan angkat berat di dalam bilik ini kerana terdapat lampu ceruk untuk ambien lampu dan undercabinet lampu untuk pencahayaan tugas. Selain daripada ruang kaunter menambah, lampu yang lebih baik adalah salah satu peningkatan yang pertama anda perlu membuat ke bilik pakaian anda, supaya anda tidak berakhir dengan melangkah keluar dari rumah dengan tempat pada baju anda, anda tidak dapat melihat.




Untuk membuat tugas bergerak dobi basah ke dalam pengering mudah, pastikan bahawa mesin basuh dan pengering dipasang jadi swing pintu pada setiap adalah bertentangan, dan pintu pengering tidak mendapatkan di jalan seperti yang anda melambung pakaian dari satu dengan yang lain. Apabila anda membeli peralatan, minta jurujual jika pintu boleh ditukar dengan mudah di rumah jika swing itu tidak betul-betul di salah satu yang anda beli.

Jika pakaian anda adalah di kawasan terbuka untuk melihat sebagai orang melalui rumah anda - seperti mudroom - anda akan mahu untuk menjaga perkara-perkara yang tersembunyi. Beberapa perkara yang sama yang kita memasang di dapur untuk membuat kehidupan kerja mudah dalam pakaian juga. Jika anda sedang membina sebuah dapur dan dobi pada masa yang sama, pertimbangkan menggabungkan perintah kabinet dan mendapatkan aksesori seperti ini papan seterika sisipan. Atau gunakan kabinet dapur lama dalam pakaian dan menambah sampah sisipan aftermarket boleh, seperti yang terdapat di Rockler.






Semakin dekat bilik dobi anda adalah untuk seluruh rumah anda, bunyi yang lebih akan menjadi isu. Jika anda sedang membina bilik dari awal, memasang penebat Batt di dinding untuk mengurangkan bunyi bising. Ini adalah alat-alat berat yang bergerak banyak. Jika pakaian itu akan berada di tingkat atas, gelegar lantai perlu diperkukuhkan untuk mengendalikan beban. Pengerasan lantai juga akan mengurangkan bunyi dari ketuk-ketuk objek berdekatan.

Satu bunyi anda tidak mahu mengabaikan adalah apa yang dikenali sebagai "tukul air." Baru mesin menambah pecah kecil air berkali-kali, dan air yang menghidupkan dan mematikan boleh gemeretuk paip di dinding, berpotensi menyebabkan kebocoran. Jika anda mendengar bunyi clunking apabila mesin basuh berjalan, berjumpa dengan tukang paip sebelum ia terlambat. Di luar dinding, hos mesin basuh pecah boleh banjir rumah anda dalam satu minit, jadi pastikan anda menggunakan keluli tahan karat Jalinan hos bertetulang.




Mesin basuh sendiri boleh bocor, jadi jika anda berada di tingkat atas, ia perlu dipasang dalam kuali dengan longkang, seperti yang ditunjukkan dalam gambar ini. Lebih baik lagi, jubin lantai dan mempunyai lantai longkang dipasang. Dengan cara ini anda akan bersedia untuk apa-apa banjir dan anda boleh lap lantai yang betul ke dalam longkang.

Rak pengeringan di atas sink digambarkan di sini adalah cara yang baik untuk menjimatkan tenaga, tetapi anda akan mahu untuk menghilangkan kelembapan di udara, jadi memasang dehumidifier atau kipas ekzos disalurkan ke luar.




Kami telah berbincang banyak tentang air, tetapi ingat ada kebakaran di dalam bilik juga. Kebimbangan keselamatan yang paling penting di dalam bilik dobi anda adalah saluran pengering. A saluran tegar lancar berdinding, dipasang dengan jangka masa minimum dan jumlah paling sedikit pusingan adalah kritikal. Pastikan pengering tidak ditolak ke dinding, Crimping ekzos. Bersihkan penapis lin anda dan semak ductwork dan keluar luar sekurang-kurangnya sekali setahun bagi pembentukan lin. Anda telah membuat ruang pakaian anda cantik dan berfungsi - jangan biarkan banjir atau kebakaran merosakkannya.



Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 2:51 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani