Home » , , » Pengubahsuaian Kecil Pada Bilik TV

Pengubahsuaian Kecil Pada Bilik TV

Sebahagian besar isi rumah mempunyai sebuah bilik di mana aktiviti utama adalah menonton TV. Kami juga lalu era apabila semua yang anda perlukan adalah soket dan sepasang telinga arnab - kini, pemain DVD, konsol permainan, kabel dan satelit, rangkaian komputer dan sistem stereo semua boleh berkomunikasi dengan televisyen anda. Ia tidak masuk akal untuk cuba bersedia untuk peranti baru dan kaedah komunikasi yang akan menjadi perkara biasa pada masa hadapan.

Sama ada anda akan mendapat bilik TV anda, bangunan itu baru atau melakukan pengubahsuaian kecil, tips di bawah akan membantu anda membuat sebahagian besar daripada itu.
Mengetahui bagaimana TV akan digunakan. Tidak seperti dapur, di mana mungkin terdapat hanya satu tukang masak, bilik TV biasanya mendapat digunakan oleh semua orang dalam keluarga. Kemungkinan adalah, tidak semua orang akan sehingga kelajuan pada apa peranti orang lain dalam penggunaan keluarga, bagaimana mereka menggunakan mereka dan bagaimana mereka perlu wayar.



Sebelum perancangan pemasangan anda, membawa semua orang bersama-sama dan berbincang yang peranti akan dimasukkan ke dalam TV, saiz palam (penting jika anda perlu menggerudi lubang pada perabot), bagaimana mereka dikawal (oleh jauh, joystick wayar, joystick tanpa wayar, dan lain-lain) dan berapa kerap mereka akan digunakan.

Anda juga akan memerlukan maklumat ini untuk merancang kuasa elektrik dan keperluan penyimpanan.
Pertimbangkan silau. Fikirkan tentang penempatan televisyen berbanding dengan tingkap di dalam bilik. Anda sentiasa boleh tarik tirai, tetapi walaupun sedikit cahaya bocor di bahagian sisi rawatan tingkap boleh membuat silau pada skrin TV.
Meletakkan skrin pada paras mata. Jika anda bernasib baik untuk mempunyai tempat perapian di dalam bilik TV anda, anda mempunyai dua tempat tumpuan dalam ruang. Ramai orang menyelesaikan masalah ini dengan pemasangan televisyen di atas perapian. Selalunya, sudut melihat terlalu curam apabila TV diletakkan tinggi ini, dan ia adalah lebih baik untuk memasang bersebelahan dengan perapian supaya ia boleh menjadi lebih rendah.


Satu peraturan baik ibu jari adalah untuk melancarkan ia di paras mata untuk mereka duduk. Duduk di atas sofa anda (atau salah satu ketinggian yang serupa) pada jarak yang ia akan diletakkan dari TV anda dan melihat jika ia berasa selesa untuk tontonan.

Rancangan untuk pembesar suara anda. Jika anda ingin bunyi sekeliling, membeli sistem pembesar suara yang anda mahu dan kemudian berjalan wayar, dan bukannya cara lain di sekeliling. Dengan cara ini anda akan tahu berapa banyak wayar pembesar suara untuk menjalankan dan sama ada mana-mana bahagian sistem itu, seperti subwoofer, perlu sebuah kedai khusus.



Jika anda tidak merancang untuk membuka dinding, mempertimbangkan pemasangan pembesar suara yang tinggi pada dinding dan memasang membentuk mahkota untuk menyembunyikan wayar. Mereka masih perlu dijalankan di wiremold untuk melindungi mereka, tetapi anda tidak akan mempunyai saluran hodoh berjalan di sekitar bilik.

Melampirkan gunung untuk menyekat. Jika anda merancang untuk pemasangan TV ke dinding, anda perlu untuk membuka sekurang-kurangnya bahagian dinding dan memasang kayu pepejal menyekat supaya anda boleh memasangnya. Mana-mana objek berat dipasang ke dinding harus mempunyai kayu menyekat dipasang, terutamanya sesuatu yang mahal kerana TV hari ini.



Penyimpanan pelan untuk komponen anda. Jadi anda mempunyai perbualan mengenai apa peranti perlu disambungkan kepada televisyen - tetapi di mana anda akan meletakkan mereka? Jika anda tidak mahu mereka di tempat terbuka, kedua-dua penyelesaian yang paling biasa adalah untuk meletakkan mereka di dalam almari berhampiran atau dalam sekeping perabot.

Perabot adalah mudah kerana anda boleh meletakkan ia sebagai dekat dengan TV yang anda mahu, tetapi ingat bahawa anda perlu untuk menggerudi lubang di belakang, bawah atau atas untuk menampung wayar berganda. Jika anda ingin menjaga pintu ditutup dan masih menggunakan alat kawalan jauh, anda akan perlu membeli repeater isyarat. Dan alat-alat menjana banyak haba, jadi anda perlu untuk memberikan ruang yang cukup untuk pengaliran udara.



Jika anda meletakkan segala-galanya di dalam almari, pengudaraan tidak begitu banyak isu, tetapi anda perlu mencari jalan untuk laluan wayar sana, dan anda juga akan memerlukan pengulang isyarat.

Dibina pada fleksibiliti. Teknologi berubah, dan kita sering mengemaskini satu bahagian sistem sambil yang lain. Cuba untuk membina beberapa fleksibiliti ke dalam pemasangan anda supaya anda boleh menjalankan wayar baru atau tambahan jika mereka diperlukan pada masa hadapan.
Ia adalah standard untuk memasang panel akses belakang paip tab. Jika anda boleh, lakukan ini untuk pemasangan TV anda juga. Jika anda perlu menjalankan wayar ke dinding di masa depan dan dinding terbuka sekarang, meletakkan paip PVC di dinding supaya ia lebih mudah untuk menggugurkan mereka wayar ke dalam ruangan bawah tanah atau panel akses anda.


Saiz TV berubah, dan mereka tidak biasanya mendapat lebih kecil. Jika anda mahu untuk membina sebuah unit rak sekitar TV, pertimbangkan meninggalkan ruang tambahan di sekitar televisyen untuk menaik taraf pada masa depan.



Pertimbangkan skrin. Jika anda mahu menyembunyikan televisyen dari pandangan, anda boleh melancarkan skrin seperti ini. Perkakasan pintu poket, boleh didapati di kebanyakan kedai-kedai perkakasan, membolehkan skrin untuk slaid belakang dan sebagainya. Pasang mengurangkan yang tergantung ke bawah cukup jauh sepanjang bahagian hadapan untuk menyembunyikan trek.


Jika anda mahu pintu untuk membuka dan kemudian slaid kembali tegak lurus, anda perlu pintu slaid sirip, yang tidak boleh didapati di kebanyakan kedai-kedai perkakasan. Sebaliknya, anda akan perlu untuk memerintahkan ini dari tapak kerja kayu seperti Rockler.



Satu lagi pilihan adalah lif, yang membolehkan anda untuk menyembunyikan televisyen dalam kabinet dan meningkatkan ia apabila anda mahu menonton.
  dapur kontemporari oleh Studio Sarah WILLMER Studio Sarah WILLMER
TV tidak hanya ditemui di bilik TV lagi. Malah jika anda tidak mahu TV di dapur, berfikir jauh ke hadapan. Jika anda sedang merancang pengubahsuaian, ia adalah mudah untuk menjalankan kabel untuk bahawa bilik (atau yang lain) dalam kes anda semula - atau jika anda mahu menjual rumah sebagai syurga pencinta TV.



Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 2:36 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani