Home » , » Pengubahsuaian Rumah Mesra Alam

Pengubahsuaian Rumah Mesra Alam

Mari kita sampai ke inti dari apa yang ia bermaksud untuk merombak hijau. Sebagai hijau bermula lama sebelum anda berfikir tentang di mana anda mahu letakkan tab, dan kesan-kesan lepas ke masa depan lama selepas anda pergi. Pembentukan semula boleh menjadi satu proses membazir. Sekurang-kurangnya kita boleh lakukan ialah meneruskan teliti.

10 tips ini akan membantu anda lepas gembar-gembur dan "greenwashing" sekitar pembentukan semula alam sekitar.

1. Mula dengan rumah yang sedia ada. Jelas sekali anda boleh keluar dari jalan anda untuk memecahkan kaedah ini, tetapi apabila anda merombak, anda menggunakan semula struktur yang sedia ada. Kedua-dua bangunan dan pembentukan semula adalah proses membazir. Tetapi dengan pembentukan semula, anda sedang mencipta sisa kurang, dengan menggunakan tenaga kurang dan meletakkan wang anda ke dalam kerja lebih daripada bahan-bahan yang membantu menyokong ekonomi tempatan anda. Faedah sampingan tidak membina baru: bangunan sedia ada adalah lebih cenderung untuk berada dekat dengan infrastruktur ditubuhkan, pokok-pokok dan jiran lama sejuk dengan banyak cerita.



2. Sedar skala. Seperti Sarah Susanka mengajar kita dalam Tidak Jadi Big House dan buku-buku lain, ruang yang direka dengan baik tidak perlu menjadi besar untuk memenuhi keperluan kita. Jika anda boleh merombak rumah anda yang sedia ada untuk melakukan lebih daripada berpindah ke rumah yang lebih besar, anda menjimatkan tenaga, mengurangkan sisa dan sering meningkatkan kebahagiaan.



3. Fikirkan tentang masa depan. Sebelum anda mengambil palu, berfikir tentang keperluan masa depan yang mungkin juga. Bilik mandi digambarkan di sini termasuk bar merebut anggun untuk keselamatan yang berfungsi sebagai hidangan sabun. Pemilik rumah tidak memerlukan bar merebut pada masa itu tetapi tahu bahawa dia akan memerlukan satu akhirnya , kerana ini adalah rumah selama-lamanya itu.
Lebih banyak kita merombak dengan semua peringkat umur dan menggunakan potensi dalam fikiran, kurang kemungkinan kita untuk merombak pada masa hadapan. Yang kurang kita perlu untuk membina, yang lebih hijau kita akan - dan yang datang dari pembina !

4. Mengurus cahaya dan haba. Panel solar tidak akan sentiasa membuat pelaburan kewangan yang bijak , kerana masa yang diperlukan bagi mereka untuk membayar untuk diri mereka sendiri , tetapi cahaya langsung matahari dan haba adalah bebas , dengan tidak ada pelaburan yang lebih besar daripada pemikiran sebelumnya sedikit.
Membawa cahaya matahari ke dalam rumah anda , dan ia akan menaikkan semangat anda untuk lebih banyak sebab daripada bil elektrik dikurangkan. Cahaya matahari membawa haba dengan itu, juga. Merombak rumah anda untuk mengambil kesempatan daripada matahari apabila anda mahu dan memastikan ia keluar apabila anda tidak.
Menambah lapisan bumbung reflektif, memasang jendela langit tiub dan mewujudkan massa haba hanya beberapa cara untuk bekerja dengan matahari.

5. Tidak membazir , tidak mahu. Sebelum anda berfikir tentang unsur-unsur merombak anda, berfikir tentang di mana anda boleh mengambil sisa yang dihasilkan semasa pengubahsuaian. Pembinaan dan perobohan akaun untuk kira-kira satu pertiga daripada semua bahan buangan kediaman dan komersil, tetapi majoriti boleh dikitar semula. Di Malaysia Revolusi pelbagai Pemulihan semua sisa pembinaan dan mengalihkan 75 peratus daripada tapak pelupusan - nombor yang berkembang sebagai pasaran dan teknologi baru muncul. Jika anda tidak dapat mencari digunakan untuk sisa di tapak pembinaan anda , dan anda tidak boleh menderma kepada organisasi seperti Habitat for Humanity, cuba untuk mencari sisa pembinaan firma pengurusan di kawasan anda yang boleh kitar semula . Ia tidak perlu kos lebih menjadi lebih banyak kerja. Saya sering menggunakan dumpsters berbaur dari Pemulihan Revolusi , dan syarikat itu melakukan yang selebihnya. Ia tidak menambah kepada kos kami di semua.



6. Perhatikan apa yang anda bernafas. Banyak perhatian dalam bahan-bahan bangunan hijau masuk ke dalam mengurangkan off- pembunuhan . Anda perlu menggunakan (sebatian organik meruap) cat rendah atau tiada  sealers dan caulks . Carilah produk yang tidak mengandungi formaldehid.

Memberi perhatian kepada tahap kelembapan di dalam rumah adalah sama penting. Baths dan dapur mesti mempunyai kipas ekzos yang baik untuk mengurangkan karsinogen di udara (terutamanya di dapur) dan kelembapan yang boleh membawa kepada acuan (perlu dalam kedua-dua dapur dan bilik mandi ). Menggunakan suis pemasa mandi atau kipas angin dengan humidistat supaya kipas kekal pada cukup lama untuk melakukan pekerjaan itu.

7. Mengambil kesempatan daripada insentif. Gas asli mungkin kos kurang hari ini, tetapi kos tenaga perubahan, dan anda tidak mahu terjebak dengan babi tenaga apabila kadar naik pada masa hadapan. Utiliti dan insentif yang ditawarkan kerajaan, selalunya dalam bentuk kredit yang ketara, ke arah pembelian peralatan kecekapan tinggi. Di sesetengah kawasan ini boleh membuat perbezaan dalam kos antara peralatan standard dan dengan kecekapan yang lebih tinggi, yang akan membolehkan anda untuk memulakan simpanan sekarang.



8. Beli tempatan. Jika anda cuba untuk mengurangkan kesan karbon anda, membeli-belah perniagaan tempatan untuk merombak anda. Satu bahan hijau kelihatan banyak kurang hijau apabila ia perlu dihantar di seluruh dunia ke rumah anda.

Buluh adalah rumput yang berkembang pesat yang menjadikan untuk lantai keras yang cantik, tetapi jika lantai buluh anda telah dihantar dari China, pilihan yang lebih hijau mungkin telah lantai kayu dari negeri rumah anda.

Jangan memandang rendah kesan sentuhan peribadi daripada perniagaan milik keluarga kecil boleh membuat pada merombak anda. Di sini di Malaysia pergi ke kedai jubin . Kedai mempunyai pilihan yang curated jubin cantik, daripada stok murah tetapi menarik untuk permata buatan tangan, dan pelanggan saya sentiasa mencari sesuatu yang mereka suka di sana. Dan input pemilik pada susun atur boleh membuat bersinar pemasangan.



9. Penyelamatan, menyelamatkan, penyelamatan. Bahan diselamatkan mendapat banyak gembar-gembur hari ini, dan harga akan naik dengan sewajarnya. Jika anda berfikir secara kreatif dan meninggalkan diri anda masa yang cukup untuk carian, anda boleh mencari bahan-bahan yang sesuai untuk banyak aspek merombak anda tanpa membeli baru. Keping diselamatkan tidak perlu melihat cara yang tertentu , sama ada. Rumah ini mempunyai pelbagai bahan diselamatkan untuk melihat jelas moden.

10. Jadikan ia cantik. Memang tidak memberitahu apa citarasa akan menjadi seperti pada masa depan, tetapi dalam pengalaman saya, ruang yang direka dengan baik dan dilaksanakan dengan baik dengan bahan-bahan yang berkualiti adalah lebih kurang mungkin remodeled - walaupun ia tidak sepadan dengan rasa pemilik baru. Satu ruang yang indah juga boleh menukar rasa pemilik rumah ! Perkara yang hijau anda boleh lakukan dengan merombak anda mencipta sesuatu yang orang 100 tahun dari sekarang akan harta .

Ini tidak bermakna yang konservatif atau menyesakkan citarasa anda sendiri. Sesuatu yang mengambil nafas anda jauh mempunyai peluang terbaik untuk terus hidup, dan matlamat merombak hijau adalah untuk membuat sesuatu yang kekal.


Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:30 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani