Home » , » Pengubahsuaian Rumah yang membutuhkan kemahiran

Pengubahsuaian Rumah yang membutuhkan kemahiran

Jika anda bekerja di sebuah merombak , memutuskan sama ada untuk memanggil kontraktor khusus untuk melaksanakan tugas tertentu datang ke beberapa kawasan yang anda akan perlu mengambil kira:
Kemahiran. Adakah anda mempunyai kemahiran yang diperlukan untuk membina struktur yang kukuh, dan melakukannya dengan selamat?

Besaran. Adakah saiz satu projek yang anda boleh menangani dalam jumlah masa yang munasabah?
Kos. Apabila mengambil kira nilai masa anda sendiri, boleh projek siap untuk kos ditolak oleh profesional? Adakah anda mempunyai alat yang anda perlukan?
Estetika. Bolehkah anda menyelesaikan projek yang cukup menarik bahawa anda tidak mengorbankan nilai jualan semula? Adakah yang grout bersama kasar atau kertas dinding jahitan mengganggu anda?
Mengetahui lebih lanjut mengenai masalah kawasan tertentu yang sering memerlukan bantuan profesional di bawah.




1. Elemen-elemen struktur. Rasuk, pengaki, tajuk dan lain-lain - ini adalah bahagian-bahagian yang tidak menarik dan sering tersembunyi rumah yang penting untuk kestabilan jangka panjang dan keselamatan. Jangan mengambil peluang dengan komponen struktur. Semua perlu dibuat atau diluluskan oleh seorang jurutera, yang spesifikasi perlu diikuti untuk surat itu.



2. Elektrik. Berikut adalah antara satu sama lain di mana keselamatan dan kemahiran bersilang. Pendawaian yang lemah boleh menjadi bahaya keselamatan - hanya kerana anda mampu untuk wayar sesuatu sehingga dan ia bekerja, tidak bermakna anda tidak mewujudkan bahaya keselamatan. Jika anda tidak yakin anda mempunyai pengetahuan untuk melakukan kerja-kerja yang diperlukan dan menilai implikasi kerja anda di seluruh litar dan panel, memanggil profesional.

3. Bumbung. Berikut adalah contoh yang baik daripada projek di mana walaupun anda rasa anda mempunyai kemahiran untuk melaksanakan tugas dengan selamat dan betul, anda mungkin tidak dapat menyiapkan projek dalam tempoh yang cukup singkat untuk mengelakkan mendedahkan rumah anda kepada kerosakan dari hujan. Jika anda tidak boleh mendapatkan projek bumbung anda dilakukan dalam beberapa hari, tidak memulakannya. Malah profesional boleh memandang rendah masa projek akan mengambil masa untuk disiapkan, jadi anda mungkin mahu untuk menggandakan anggaran anda.




4. Paip. Satu barisan longkang tersumbat dan paip yang perlu diganti adalah tugas-tugas yang anda tahu anda boleh melengkapkan. Sebelum anda melakukan sama ada diri sendiri, walaupun, berfikir tentang kos sebenar.

Apa yang bernilai masa anda? Adakah anda mempunyai alat? Jika anda berakhir menyewa ular longkang dari pusat rumah yang tidak berfungsi apabila anda pulang ke rumah, dan anda perlu membuat satu lagi perjalanan sebelum anda membersihkan longkang, anda boleh kehilangan banyak hari Sabtu berharga.


5. Penebat. Sesetengah jenis penebat, seperti buih semburan, seharusnya dibiarkan kepada golongan profesional. Ramai orang menganggap bahawa memasang penebat Batt seperti gentian kaca adalah satu projek yang mudah, tetapi terdapat banyak ruang untuk kesilapan di sini. Jika anda meninggalkan jurang anda boleh membuat tempat-tempat yang menarik haba dan kelembapan ke dinding anda - gabungan yang buruk. Malah, jika anda melakukan kerja yang baik, ia adalah kerja kotor. Plus, kontraktor penebat mendapat tawaran yang lebih baik pada kos bahan daripada anda, mengimbangi penjimatan buruh projek .


6. Pertukangan. Malah jika anda mempunyai kemahiran untuk menyiapkan projek itu, tukang kayu profesional akan mempunyai peralatan dan pengalaman untuk mendapatkan pekerjaan yang dilakukan dengan cepat. Jika anda cuba untuk menyiapkan projek itu secara sambilan, jangan lupa untuk faktor dalam persediaan dan masa pembersihan. Kerja hari penuh sering lebih berkesan daripada satu jam di sana sini.

7. Batu. Ini adalah salah satu yang merapatkan semua empat faktor - jika terdapat satu komponen struktur untuk projek batu itu (dan biasanya), keselamatan adalah kebimbangan. Skala projek yang melibatkan batu, bata dan konkrit boleh menipu. Pastikan anda tahu apa yang anda masuk ke. Gusti batu berat ke tempat dan membuat ia kelihatan baik memerlukan bertahun-tahun untuk menguasai. Apabila anda faktor dalam semua ini, kos membayar untuk kerja-kerja yang baik boleh menjadi tawar-menawar.

8. Wallpaper. Tidak banyak ruang untuk kesilapan di sini. Anda perlu mendapatkan ia betul pada kali pertama. Anda menarik perhatian kepada dinding dengan berpakaian sehingga ia, jadi ia mempunyai yang lebih baik kelihatan baik. Anda tidak akan membayar lengan dan kaki untuk fabrik yang cantik dan kemudian membuat pakaian ceroboh-cari, jadi jangan membeli kertas cantik dan meletakkan ia dengan lipit tidak sejajar dan sudut yang buruk.



9. Jubin. Kadar pemasangan jubin adalah lebih perlahan berbanding dengan dinding, dan terdapat banyak renungan yang masuk ke dalam pemasangan jubin yang baik. Jika anda tidak berpengalaman, anda boleh menemui sesuatu yang anda perlu berfikir tentang apabila ia terlambat. Anda juga mahu persediaan betul. Jubin adalah berbeza dan memerlukan pendekatan yang berbeza untuk pemasangan. Lantai jubin  anda mungkin kelihatan baik apabila ia dilakukan, tetapi anda boleh yakin ia akan memegang dan tidak retak dalam satu atau dua tahun? Jika anda yakin tentang itu, pergi untuk itu. Jika tidak, panggilan profesional.



10. Mengecat Rumah. Saya tahu,ini kedengaran tidak masuk akal - jika anda tidak boleh cat, apa projek DIY boleh anda lakukan? Perlu diingat, saya bukan di sini untuk menghalang anda daripada lukisan rumah anda sendiri. Hanya menganggap bahawa yang baik, kerja cat tahan mengambil banyak kerja-kerja persediaan. Kadang-kadang ini boleh melibatkan pembaikan dinding, mengikis cat (yang boleh menjadi risiko kesihatan jika ia cat plumbum), suntikan dan Gala lebih kemasan lama dengan pelbagai produk. Bergantung kepada apa yang anda bekerja dengan, anda mungkin perlu seseorang yang mempunyai lebih banyak pengalaman untuk membantu.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 3:48 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani