Home » , » Sebuah Topi Untuk Kontraktor Awam

Sebuah Topi Untuk Kontraktor Awam

Jurupulih, penasihat kewangan, pengantara - untuk harga kontraktor tunggal yang baik pada merombak anda, anda sebenarnya mendapat 10 pekerjaan yang dilakukan

Berbeza dengan kontraktor khusus, kontraktor am (CA) menyelia semua aspek di tapak projek pembinaan. Sama ada GC, mana-mana pekerja atau mana-mana subkontraktor melakukan kerja, ini adalah orang yang anda memanggil kira-kira segala-galanya. A GC yang baik perlu tahu cukup tentang pekerjaan semua orang di tapak pembinaan untuk menganggarkan dan menyelia kerja-kerja yang sedang berlaku, tetapi juga perlu tahu tentang lebih daripada sekadar paip dan lukisan. Untuk mendapatkan melalui projek pembentukan semula yang ketara, GC mengisi apa-apa bilangan peranan berikut.

1. Terapi. Pembentukan semula atau bangunan adalah amat tertekan. Kelewatan, habuk, kelemahan reka bentuk - apabila pelanggan perlu untuk melepaskan, ia sering kontraktor yang mendengar. Kita mungkin tidak terutamanya yang berminat untuk mendengar tentang masalah anda saudara-in-undang-undang, tetapi jika kita fikir kita boleh mendapatkan anda untuk memilih pemegang kertas tandas jika kita berpegang dengannya, kita akan bercakap anda melalui hampir apa-apa.


2. Pengantara. Jiran, pemeriksa, arkitek, pemilik rumah, subkontraktor - banyak pihak yang terlibat dan dipengaruhi oleh kerja-kerja pengubahsuaian, dan kontraktor yang baik boleh menyimpan sesiapa daripada datang ke bertiup. Beberapa pertikaian pasti berlaku, dan kontraktor yang sering yang cuba untuk mencapai resolusi, kerana akan datang kepada pemilik rumah GC mempunyai paling dipertaruhkan.

3. Perkahwinan kaunselor. Jika pembina anda meminta pasangan anda untuk berada di sana apabila anda bertemu buat kali pertama , jangan menghina . Beliau tidak mengatakan anda salah dalam pemikiran anda akan membuat semua keputusan tetapi hanya mahu menonton pasangan anda bertindak balas terhadap konsep itu. Semua terlalu kerap , rakan kongsi sekali- senyap boleh mahu menukar projek sekali perkara bertindak. Sudah tentu, mempunyai semua pihak yang berkepentingan di dalam bilik untuk setiap keputusan yang tidak mudah , sama ada. Malah pasangan yang bekerja besar bersama-sama boleh ditolak ke tepi yang cuba untuk memilih gaya tapak tiang selepas bekerja melalui beribu-ribu keputusan lain yang ada untuk membuat semasa merombak a. Seorang kontraktor yang baik tidak mengambil pihak, hanya panduan kapal selamat ke pelabuhan.

4. Penasihat kewangan. Kontraktor anda mungkin telah diuruskan dengan banyak bank , ejen insurans dan perunding pinjaman selama ini. Ambil kesempatan daripada kepakaran ini untuk mengetahui bagaimana wang sampingan bangunan umumnya pergi. Kebanyakan orang membiayai sekurang-kurangnya sebahagian daripada mana-mana projek besar, jadi mendapatkan nasihat boleh membantu.

5. Setiausaha. Walaupun setiap kontraktor pergi ke tidur bermimpi projek di mana tiada perubahan sepanjang kerja, itu bukan bagaimana kerja-kerja pembentukan semula. Akan ada banyak perbualan, e-mel, teks, panggilan telefon dan nota ditulis pada drywall segar. Seorang kontraktor yang baik menyimpan rekod semua itu, bersama-sama dengan rekod pembayaran, pelan dan lembaran spec dari peralatan dan kelengkapan.

6. Realis. Tidak kira apa yang telah menyebabkan satu projek untuk hanyut ke alam penduduk lebih dengan mimpi-mimpi daripada realiti, kontraktor perlu membawa perkara-perkara kembali ke bumi. Pelan dengan butir-butir yang sempurna tidak murah, dan jika wang itu tidak ada untuk membina mereka, pembina adalah orang yang mendapat untuk memecahkan kepada anda.

7. Harta penasihat sebenar. Kontraktor akhirnya melihat hampir sama banyak rumah-rumah yang Realtors, supaya mereka tahu apa yang rumah-rumah di kawasan kejiranan anda adalah seperti . Mereka boleh memberitahu anda jika anda overimproving atau underimproving . Mereka boleh memberitahu anda kelihatan dan ciri-ciri dari pengubahsuaian yang telah lalu bahawa orang-orang meminta untuk koyak keluar dan redone . Paling penting, mereka boleh memberitahu anda apa perkara kos. Ini boleh membantu anda membuat keputusan sama ada untuk mengubahsuai atau bergerak. Sudah tentu, nilai jualan semula bukan segala-galanya , jika anda berfikir anda di rumah selama-lamanya anda - atau akan berada di sana selama sekurang-kurangnya tujuh hingga 10 tahun - melakukan apa yang membuat anda bahagia dan selesa.

8. Kawan baik rumah anda. Walaupun anda mungkin telah mengupah kami untuk memahami mengapa kipas loteng berhenti kerja, kita akan mendengar apa yang rumah anda mempunyai untuk mengatakan sementara kita merangkak walaupun loteng. Adalah penebat yang kotor di tempat-tempat (tanda penyusupan udara) ? Adakah terdapat acuan pada pelapis ? Knob dan pendawaian tiub ? Kontraktor tahu rumah, dan jika ia mempunyai masalah, ia akan memberitahu kontraktor tentang mereka

9. Penterjemah. Arkitek, tukang kayu, tukang batu, tukang paip, juruelektrik, cabinetmakers - mereka semua menggunakan istilah yang paling pemilik rumah tidak biasa dengan. Kontraktor anda telah melihat yang kelihatan pada muka anda sebelum dan tahu bila untuk menjelaskan apa yang hanya berkata dalam berjalan-melalui.

10. Pembina. Kadang-kadang apabila ia tenang, kita dapat mengambil kira semua topi lain, menggantung mereka dan memakai tali pinggang alat kami. Ia mungkin kelihatan seperti semua kita pernah lakukan adalah bertindak balas dengan mesej teks dan berbual dengan subkontraktor, tetapi sekali-sekala kita benar-benar dapat mengambil alat selain daripada telefon bimbit.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 3:59 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani