Home » » membina rumah secara beransur-ansur

membina rumah secara beransur-ansur

Bagi anda yang ingin membina rumah secara beransur-ansur, rumah tumbuh sudah menjadi pilihan. Anda boleh membina secara berperingkat sesuai dengan keperluan ruang anda.



Rumah tumbuh direka untuk memenuhi keperluan akan ruang mengikut masa. Penambahan ruang, peninggian bangunan, dan pengubahsuaian sudah dirancang sejak awal perancangan.

Jika anda berminat untuk merancang membina rumah tumbuh, ketahui terlebih dahulu kekurangan dan kelebihannya. Berikut ini adalah kekurangan dan kelebihan dilihat dari tiga aspek ini.

Kos

Dengan rumah tumbuh, anda boleh mengawal kos yang akan anda keluarkan. Anda boleh mengeluarkan bayaran berperingkat sesuai dengan ketersediaan dana yang anda miliki.

Akan tetapi, anda perlu mengambil kira kadar inflasi. Mengikut masa, harga material, walaupun harga perkhidmatan tukang, akan semakin bertambah. Hal ini akan membuat pengeluaran anda akan lebih besar dari rancangan pada pembangunan di peringkat seterusnya.

Pelaksanaan

Sama seperti kos, anda boleh mengawal kapan anda akan meneruskan proses pembangunan. Masa pembinaan rumah tumbuh lebih fleksibel daripada rumah biasa.

Kekurangannya, akibat waktu pengerjaan yang boleh ditangguhkan tersebut, rumah anda boleh benar-benar selesai lebih lama.

Material

Jika membolehkan, anda boleh menabung membeli material sesuai dengan keperluan anda. Saat penjual memberikan potongan harga, anda boleh membeli material dalam jumlah yang banyak.

Jika anda memang menabung material, ada kemungkinan material tersebut tidak berlangsung dalam keadaan yang baik. Jika anda tidak menabung material, harga boleh berubah dan ada kemungkinan material yang anda inginkan sudah tidak dihasilkan lagi.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:23 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani