Home » » Masa Yang Tepat Menggunakan kontraktor bangunan

Masa Yang Tepat Menggunakan kontraktor bangunan

kontraktor bangunan - gagasan mengubahsuai tempat tinggal kerap bikin kepala pusing tujuh keliling. rencana serta penentuan bayaran yg masak iaitu kunci berjaya-tidaknya sesuatu pengubahsuaian. yuk, ikuti langkah praktikal yg dapat jadikan tips lakukan pengubahsuaian.



lantas, bagaimana pula apabila buat pengubahsuaian? betapa butuh dikerjakan, dan bila waktu yang tepat untuk mengerjakannya, memerlukan tidaknya menggunakan kontraktor bangunan?

sebab pengubahsuaian:
1. expand
bermakna, penghuni tempat tinggal jadi ditambah sehingga memerlukan kawasan tambahan. boleh ke samping kerana ada sisa tanah / sebuah laman ke atas yang disebabkan keterbatasan tempat. yg lebih sukar iaitu ke atas, kerana tingkat dibawah tidak boleh akan dapat terjejas serta ada sebelah bangunan yg rosak. lain dengan pengubahsuaian ke samping yg berbanding tidak mengganggu penghuni kediaman

2. pembaikan
biayanya mahal tetapi tidak berikan keadaan baru. contoh, kediaman yang terkena anai-anai. kedudukan kediaman terus, cuma ganti sebelah yang dimakan anai-anai

3. merubah suasana
contohnya, dari rumah sedehana menjadi rumah teres..

khas pengubahsuaian yg dilakukan ke atas, ada tindakan cara-cara yg boleh dikerjakan bukan sahaja mengecor tile baru. diantaranya:
. jubin seramik konkrit (keraton). wujud konkrit layaknya bata, tinggal dipasang yang sesuai dengan panjang bentangan. praktikal tidak menggunakan rangka bangunan.

2. rasuk kayu. cukup popular, cepat pengerjaannya, keadaan kediaman lebih homy serta hangat. harga lebih mahal serta terus ada risiko diserang anai-anai.

3. grc memiliki sebuah bahan basic simen, sama gypsum. memasanganya hampir sama dengan siling.

4. cor plat konkrit konvensional. ini yang amat popular. dilakukan serentak, lantas kesemua tile rata terkena cor. apabila ubahsuai banyak lagi, memanglah semakin bagus dilakukan litar. bukan sahaja selamat, tahan gempa serta runtuh. tetapi sukarnya bila turun hujan, praktikal berperabot di tingkat bawah basah. apabila pengubahsuaian cuma satu bilik, baiknya menetapkan 3 cara tersebut.

mencari idea
perihal lain yang memerlukan telah diambil rasa iaitu siapa yang buat pengubahsuaian? pilihan, dapat oleh pereka dalaman, pereka susunan,(pakar elektrik, saluran air), serta pakar fasad. pengubahsuaian ringkas mencukupi menggunakan arkitek kerana arkitek telah mempelajari susunan serta me. nah, pelaksanaan baharu dilakukan oleh kontraktor, arkitek yg sekalian membina, serta penyelia.

apabila wang lantas hambatan, kontraktor binaan boleh dikeluarkan. sebagai gantinya, mencari idea sebanyak-banyaknya dari majalah dalaman, internet, atau tabloid. lantas, pilih kontraktor bangunan bagus yg sekalian dapat mengira susunan.

mengemukakan sepenuhnya urusan pengubahsuaian pada penyelia amat tidak disarankan. biasanya, pengetahuan penyelia yaitu dapat kerana biasa. boleh lantas repot apabila penyelia yang menyelesaikan pengubahsuaian belum dulu membina. dengan kata lain, dia tidak dapat berikan jalan keluar. menyebabkan, masa ditanya, tidak dapat menerangkan untuk faedah apa. bila terpaksa menggunakan penyelia, baiknya bagi pengubahsuaian kecil-kecilan sahaja.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 10:14 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani