Home » » petua mengubahsuai bumbung kediaman pada musim hujan

petua mengubahsuai bumbung kediaman pada musim hujan

musim hujan yang menempa malaysia amatlah menganggu disebabkan ada sebahagian tempat tinggal yang alami kebocoran, nah baiknya anda cepatlah kerjakan pengubahsuaian tempat tinggal supaya kebocoran tidak menghinggapi tempat tinggal anda serta anda tidak cemas lagi waktu anda pingin meninggalkan tempat tinggal untuk bercuti, berikut kiatnya: atap tempat tinggal bila sekarang ini anda menggunakan atap tempat tinggal dari jubin baiknya cepatlah teliti jubin .





jubin yang ada apakah banyak jubin yang telah berusia bila telah cepatlah ubah jubin tersebut. tetapi bila anda telah menggunakan atap baja mudah anda tak perlu khawtir lagi dikarenakan atap baja mudah mempunyai susunan yang rapat. susunan anti bocor bila ada sebahagian bumbung tempat tinggal yang telah rosak serta anda tidak mempunyai cukup duit untuk beli jubin baru baiknya anda belilah susunan anti bocor untuk bumbung. dikarenakan saat ini ini telah banyak produk dari susunan anti bocor tersebut perihal ini juga boleh menghimpit budget untuk pengubahsuaian tempat tinggal anda.

perundingan bila anda mempunyai cukup banyak duit untuk mengubahsuai tempat tinggal cubalah deh tanyakan pada / perunding arkitek / tempat tinggal dalam perihal pembaikan bumbung bocor pada bumbung tempat tinggal anda, disamping itu perunding arkitek juga boleh menolong anda saat menyusun serta bikin bayaran cost yang sesuai serta pas untuk pengubahsuaian tempat tinggal.

waterprofing

terapkan cat kalis air pada setiap sambungan dengan benar, supaya tidak berlangsung retak rambut. kalis air iaitu bahan pelapis yang kalis air hingga boleh mengelak kebocoran. aplikasi kalis air dapat dikerjakan dengan berus, roller, atau spray. pengaplikasiannya dibikin berlapis. lapis pertama, berbentuk kalis air yang dicairkan dengan air (10%) supaya lebih menyatu dengan permukaan yang dilapisinya. lapis ke-2 berbentuk kalis air tanpa campuran. perihal ini dikerjakan berulang (minimal 1x ulangan) dengan terus ulangan berjalan lapisannya berlawanan supaya ke-2 susunan saling œmenganyamâ? (Kompas). nah langkah langkah diatas semoga bermanfaat yah terlebih untuk anda yang pingin pengubahsuaian tempat tinggal anda supaya terhindar dari kebocoran yang di timbulkan oleh hujan yang makin hari makin deras serta tidak terduga
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 12:10 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani