Home » » Cat Warna Rumah dapat memberi kesan dan Mood kita

Cat Warna Rumah dapat memberi kesan dan Mood kita

Warna boleh memberi kesan emosi dan mood kita. Tetapi seringkali kita tidak menyedari kesan dari gambaran warna yang diberikan kepada indra dan perasaan kita.
Warna Biru pada Interior Rumah mewujudkan suasana peaceful dan tenangWarna tertentu boleh menimbulkan sambutan emosi kita dan penggunaan cahaya yang cerdik dapat meningkatkan suasana yang hati. Contohnya, untuk ruang kerja yang mendapatkan banyak sumber cahaya semula jadi, akan lebih baik jika anda untuk menggunakan warna biru langit sebagai warna yang dominan untuk merangsang pemikiran dengan jelas dan mewujudkan suasana yang yang damai.





Sementara, kuning adalah warna yang sesuai untuk digunakan di kawasan dapur kerana mencipta suasana yang segar. Atau, jika warna kuningnya lebih hangat, anda boleh menggunakan untuk ruang keluarga.

Tetapi jika anda boleh untuk menggunakan warna merah di dalam bilik tidur, pilihlah bahan perabot dan permukaan atau bahan yang dapat meningkatkan suasana yang intim yang di berikan warna merah. Sebagai contoh, warna merah lipstick yang berkilau boleh anda gunakan untuk bahan kayu. Sementara, bahan baldu yang mewah atau satin untuk fabrik sarung ini. Tahap intensiti cahaya rendah, seperti penggunaan lilin di dalam ruanagan buat masa tertentu, pastilah akan memoles suasana yang ingin telah diwujudkan dengan sempurna.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:27 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani