Home » » Jangan Tertarik Dengan Harga Murah Ketika Pengubahsuaian Rumah

Jangan Tertarik Dengan Harga Murah Ketika Pengubahsuaian Rumah

Tidak kurangnya tukang atau pemborong yang menawarkan harga adalah sangat murah ketikan akan membina sebuah ataupun mengubahsuai rumah dan rumah kedai. Harga yang murah boleh menunjukkan seperti berikut:


Pertama adalah penggunaan matter yang murah dan cheesy, yang membuat kualiti bangunan anda sangat rendah. Sebagai misal penggunaan besi banci, cakar ayam yang tidak sesuai dengan saiz, asas yang seadanya, besar tiang pondasi yang tidak standard, cat dinding yang tidak jelas jenama dan kualitinya, serta pekerjaan yang asal-asalan dan terburu-buru.


Kedua adalah pengenaan pekerjaan, dimana hal ini membolehkan tukang / pemborong berpendapat "yang penting ada kerja sikit" atau "butuh kerjaan" sehingga harga berapapun diambil dan dikerjakan, padahal anggaran tersebut tidak mencukupi. Keadaan ini membolehkan tukang / pemborong dalam membina rumah dan ruko bekerja cepat, terburu-buru dan ceroboh, sehingga tidak memberi perhatian kepada kualiti bangunan.

Ketiga adalah mengandung unsur penipuan. Ada beberapa kes di mana harga yang murah ditawarkan dengan tujuan gum pelanggan memberikan pekerjaan kepada tukang / pemborong yang menawarkan, sebut saja dengan wang muka (DP) atau pembayaran pertama yang besar, namun setelah berjalan beberapa hari ataupun belum selesai, sudah ditinggal pergi oleh tukang / pemborong. Hal ini tentu saja kwa mencemari nama-nama tukang / pemborong lain yang bekerja dengan bagus.

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:51 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani