Home » » Langkah Mula Sebelum Pengubahsuaian Rumah

Langkah Mula Sebelum Pengubahsuaian Rumah

Pengubahsuaian Rumah - Rumah merupakan tempat berkumpulnya keluarga dan tempat bermulanya segala aktiviti, ditambah lagi Banyaknya aktiviti yang kita lakukan sepanjang hari tak jarang membuat kita lelah dan accent, sehigga sudah seharusnya rumah harus menjadi selesa untuk tempat tinggal dan tempat melepas lelah.



Sehingga tak jarang orang yang sengaja me pengubahsuaian rumah minimalis menjadi lebih hangat dan yang sesuai keinginannya, namun untuk anda yang awam dalam me pengubahsuaian rumah minimalis berikut ini tips yang boleh anda kerjan:

langkah awal dalam me pengubahsuaian rumah minimalis, yakni me pengubahsuaian sedikit kerosakan atau variasi tanpa perlu membongkar elemen bangunan. Contohnya me pengubahsuaian rumah minimalis dalam hal warna cat. Namun, jika anda menginginkan pengubahsuaian rumah minimalis yang berat atau separa, boleh dilakukan dengan mengubah bentuk pagar dan memperbaiki bentuk fasad. Pengubahsuaian rumah minimalis secara separa diperlukan bila memang keadaan rumah sudah butuh diubahsuai.

Untuk anda yang hanya ingin me pengubahsuaian rumah minimalis secara nonaged atau hanya untuk mendapatkan kesan yang baru dan sassy, cubalah dengan menukar warna dan tatanan furniture. Agar proses pengubahsuaian rumah minimalis dapat berjalan lancar, anda butuh persiapan yang optimum. Tidak hanya terbatas pada kos, juga konsep yang tepat dan tentu saja intellectual penghuni yang harus disiapkan.

Terkini untuk masalah dana sebaiknya disesuaikan budget yang dimiliki dengan perancangan pengubahsuaian rumah minilasi. Jika budget tidak betul-betul dirancang, biasanya pengubahsuaian rumah minimalis tidak terwujud secara optimum
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:36 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani