Home » » Cara Membeli Tile Seramik

Cara Membeli Tile Seramik

Berikut adalah bagaimana untuk membaca kotak jubin seramik dan mendapat apa yang anda perlukan

Terdapat banyak lagi untuk membeli jubin seramik daripada mencari warna dan corak yang akan bekerja di dalam bilik. Setiap jubin dikeluarkan dan dijual mempunyai kegunaan yang dirancang, dan bahawa penggunaan yang dihasratkan dibuat cukup jelas pada label kotak jubin. Walau bagaimanapun, ia sentiasa dalam kod. Memahami kod ini akan pergi jauh untuk membantu anda membeli jubin seramik yang sesuai untuk projek anda, dan ia juga boleh menjimatkan wang anda.



Ratings. Terdapat empat atau lima penilaian kategori yang disenaraikan di setiap kotak jubin seramik. Lima jika ia adalah jubin kaca dan empat jika anda membeli jubin unglazed. Bila-bila masa anda mendapat bersedia untuk membeli jubin, pastikan anda membaca label. Mencari gred yang diberikan jubin, Kedudukan PEI, penyerapan air, pekali geseran, keselamatan fros dan nada. Dalam Ideabook ini, saya akan pergi melalui dan membincangkan setiap kategori ini dan mengapa mereka penting.



Gred. Kategori pertama adalah gred jubin. Jubin akan mempunyai gred satu hingga tiga. Gred satu adalah berkualiti tinggi, gred kedua-dua adalah sama dengan gred satu tetapi ia selalunya akan kurang mahal. Gred satu dan dua adalah sesuai untuk lantai. Gred tiga jubin bukan tugas berat yang cukup untuk berjalan di atas, dan mereka hanya bertujuan untuk digunakan pada dinding. Walaupun anda boleh menggunakan jubin lantai sebagai jubin dinding, anda tidak boleh menggunakan jubin dinding sebagai jubin lantai. Pastikan bahawa mana-mana jubin anda sedang mempertimbangkan untuk lantai anda sekurang-kurangnya gred dua.




Pakai rating. Kategori kedua adalah sesuatu yang dipanggil Kedudukan PEI. PEI bermaksud Porcelain.PEI kadar keupayaan jubin berlapis untuk menentang lelasan dan kesesuaiannya sebagai jubin lantai. Hanya jubin berlapis mendapatkan kedudukan PEI.



Jubin seramik diberi nilai PEI I dan II adalah sesuai untuk digunakan sebagai jubin dinding sahaja. Mereka cenderung untuk menjadi hiasan dan tidak dapat menahan trafik kaki. Jubin diberi nilai PEI III menawarkan rintangan sederhana untuk memakai dan mereka sesuai untuk kegunaan yang paling kediaman. Jubin yang membawa PEI IV adalah sangat tahan haus dan memperuntukkan bagi semua kediaman dan beberapa kegunaan komersial ringan. Tile tertinggi PEI V adalah yang paling tahan dan sesuai untuk kegunaan di lokasi komersil berat. Jika anda boleh menjimatkan wang dengan PEI PEI III atau jubin IV, pergi untuk itu. Apa-apa yang diberi nilai yang lebih tinggi daripada itu adalah pembunuhan besar-besaran untuk kegunaan kediaman.



Kadar air penyerapan. Satu lagi kategori penting untuk dipertimbangkan apabila anda melihat jubin seramik adalah kadar penyerapan air akan memberitahu anda jika jubin anda sedang mempertimbangkan adalah jubin yang sesuai untuk digunakan di kawasan yang basah atau di luar rumah.

Terdapat empat kategori dalam penarafan WA dan mereka dinyatakan sebagai nama dan peratusan air diserap oleh jubin.




Jubin Nonvitreous menyerap lebih daripada 7% daripada berat badan di dalam air dan tidak sesuai untuk aktiviti luar penggunaan atau di kawasan basah seperti tab mandi atau spa. Jubin Semiviteous menyerap antara 3% dan 7% daripada berat badan di dalam air dan ia juga hanya sesuai untuk digunakan dalam kering, kawasan dalaman. Jubin vitreous menyerap hanya 0.5% kepada 3% daripada berat badan di dalam air dan ia penarafan anda mahu melihat jika anda menggunakan luar jubin atau di kawasan di mana terdapat banyak yang hadir kelembapan. Kategori terakhir adalah telap air dan ia menyerap kurang daripada 0.5% daripada berat badan di dalam air apabila terdedah.



Apa yang dipanggil jubin porselin tidak benar-benar diperbuat daripada porselin, tetapi ia adalah dalam kategori yang terakhir, tidak telus. Jubin telah menyerap kurang daripada 0.5% untuk dipanggil porselin. Banyak kali, bahawa porselin label membawa premium harga dan jika anda boleh menjimatkan wang dengan membeli jubin vitreous (0.5% kepada 3% penyerapan air) anda akan menjadi pengguna yang bijak. Tile dikategorikan sebagai vitreous perlu dipanggil seramik. Jangan melihat jauh jika anda melihat jubin lantai yang tidak dilabelkan sebagai jubin porselin. A vitreous jubin lantai seramik akan melakukan kerja yang anda perlukan untuk melakukan di rumah anda.




Slip rintangan. Satu lagi Kedudukan penting ialah pekali jubin diberikan geseran, dipendekkan COF COF merujuk kepada ketahanan semula jadi jubin tergelincir dan ia diukur dengan daya yang diperlukan untuk slaid objek di permukaan dibahagikan dengan berat objek. Rendah C.O.F. nombor menunjukkan geseran kurang dan lantai akan memberikan daya tarikan yang kurang. C.O.F. tinggi nombor menunjukkan bahawa tingkat yang akan kurang licin.




A C.O.F. lebih besar daripada .50 adalah disyorkan untuk aplikasi kediaman standard. A C.O.F. lebih besar daripada 0,60 diperlukan untuk aplikasi komersil dan untuk memenuhi Amerika dengan Akta garis panduan Upaya. Jika anda sedang mencari untuk jubin lantai bilik mandi, memberi perhatian kepada penarafan COF. Semakin tinggi nombor, yang kurang mungkin anda akan tergelincir apabila anda keluar dari bilik mandi.





Kedua-dua kategori terakhir adalah Frost dan nada. Frost adalah mudah sama ada / atau penarafan dan ia memberitahu anda sama ada boleh menahan beku dan cair kitaran luar. Jika anda menggunakan bangunan jubin, penilaian ini tidak mengapa.

Dan akhirnya, kategori yang terakhir adalah nada. Nada hanya terpakai apabila terdapat perubahan yang disengajakan dari jubin untuk jubin untuk meniru rupa batu semula jadi. Jika anda sedang mencari untuk jubin dengan warna yang konsisten, jubin tona bukan untuk anda. Kategori yang walaupun, adalah sesuatu yang pasti untuk mencari jika anda melihat sampel jubin tunggal.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:18 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani