Home » » Reka Bentuk Tingkap

Reka Bentuk Tingkap

Pandangan dan udara segar dari tingkap anda membuat kesan yang besar terhadap pengalaman berada di rumah anda

Sama ada anda merancang untuk membina rumah baru, mengubah suai rumah yang sedia ada atau hanya menggantikan beberapa tingkap, anda akan berhadapan dengan maze pilihan tingkap dan pilihan. Daripada semua pilihan untuk lokasi, saiz, jenis, gaya, fungsi, operasi, bahan, kemasan, perkakasan dan pemasangan, anda dengan baik boleh merasa seperti anda telah jatuh ke bawah lubang arnab.

Jadi di sini adalah melihat beberapa pilihan yang ada, terutama dengan mengambil kira fungsi dan operasi.

Tingkap dan tunggal digantung

Tetingkap double- hung, bersama-sama dengan sepupu tingkap tunggal digantung, hanya kira-kira tingkap yang paling biasa ada. Seperti namanya , tingkap diperbuat daripada dua ikat pinggang bebas yang digantung di bingkai. Ikat pinggang , satu di bahagian bawah dan satu di atas, boleh slaid atas dan ke bawah dalam tempoh ini atau , seperti dalam kes tetingkap tunggal -hung , hanya satu ikat akan alih.

Bila untuk menggunakan mereka. Ini jenis tingkap yang sesuai untuk rumah yang lebih bergaya tradisional . Sifat individu dan menegak bahagian kerja tetingkap ini baik dalam reka bentuk yang menggunakan bentuk bumbung tradisional seperti Gable dan tingkap yang terletak di satu demi satu dan bukannya ditetapkan secara berterusan.

Selain rayuan tradisional mereka , kualiti yang paling ketara visual tingkap double -hung adalah bahawa kedua-dua ikat pinggang yang berasingan. The ikat berperingkat akan membolehkan tingkap untuk beroperasi dengan satu ikat gelongsor lalu yang lain. Satu lagi aspek tetingkap double -hung adalah lokasi skrin di muka luar. Walaupun tidak mempunyai skrin yang jelas di dalam adalah baik, mempunyai skrin di luar berkesan menyembunyikan reka bentuk tingkap, terutamanya apabila skrin penuh digunakan.

Kos. Kos tingkap dua digantung boleh berbeza-beza daripada kurang daripada $ 200 ke utara sebanyak $ 1,000 bergantung kepada ciri-ciri , saiz dan bahan-bahan. Tingkap yang lebih murah mungkin akan dibina dengan ikat vinil dan bingkai tingkap manakala lebih mahal mungkin akan dibina daripada mahogani atau kayu lain eksotik dan akan mempunyai individu dibahagikan lites dan banyak lagi.




gelongsor tingkap

Gelongsor atau meluncur fungsi tingkap banyak seperti tingkap dua digantung . Perbezaan besar ialah ikat akan slaid melintang bukannya menegak. Ia seolah-olah dua digantung diletakkan di tepi.

Bila untuk menggunakan mereka. Kerana tingkap gelongsor atau meluncur biasanya mempunyai kadar jelas mendatar , tingkap ini adalah baik bagi rumah-rumah ladang dan reka bentuk lain yang horizontality tekanan. Sudah tentu , jenis tingkap adalah ideal untuk lokasi yang mempunyai kadar mendatar sudah dan anda di mana mahu memaksimumkan jumlah kaca untuk cahaya dan pandangan.

Seperti tetingkap double- hung, ikat pinggang dalam slider / buaian yang berperingkat , dengan satu gelongsor lalu yang lain. Hasilnya adalah tingkap yang mempunyai dua bahagian operasi yang tersendiri , masing-masing di dalam pesawat yang berbeza. Jadi tetingkap ini tidak akan menjadi satu pilihan untuk reka bentuk yang mana kunci pepejal dan seragam tunggal kaca mahu.

Kos. Bahan-bahan dan kos terdiri sebanyak dengan tingkap dua digantung. Kos yang lebih rendah adalah untuk slider / buaian dibuat dengan bingkai vinil dan ikat dan beberapa kaca asas.



Casement tingkap

Satu tetingkap tingkap adalah sejenis tingkap sangat biasa dan boleh didapati dalam reka bentuk dari tradisional kepada kontemporari . Tingkap adalah ikat tunggal itu dilampirkan kepada bingkai di sebelah. Engsel, atau engsel , digunakan untuk membuat lampiran , membolehkan tingkap untuk swing sama seperti pintu. Tetapi tingkap tingkap yang tetap hanya perubahan keluar. Ini menjadikan ia penting untuk meletakkan tingkap tingkap jauh dari lalu lintas. Tiada siapa yang mahu akan terbentur di kepala oleh tingkap tingkap yang terbuka apabila mengambil barang-barang runcit ke dapur.


Bila untuk menggunakan mereka. Kerana tingkap tingkap adalah salah satu ikat , tingkap tingkap boleh dikumpulkan bersama-sama supaya semua kepingan kaca berada dalam satu kapal terbang. Ini memberikan pandangan yang lebih bersih dan lebih kontemporari kepada tingkap, walaupun digelar dengan mengurangkan tradisional dan corak pane.






Lain-lain aspek penting visual tingkap tingkap termasuk lokasi skrin di bahagian dalam dan perkakasan. Kerana skrin adalah di bahagian dalam, ia menjadi elemen visual penting apabila melihat melalui tingkap dari dalam rumah.

Jika melihat melalui skrin setiap masa mengganggu anda, melabur dalam bahan pemeriksaan visual yang hilang atau sistem skrin ditarik balik akan berbaloi . Bagi perkakasan, anda perlu memilih gaya dan selesai. Engkol akan menjadi elemen visual yang ketara. Jika melihat ini mengganggu anda, anda akan mahu untuk memilih engkol lipatan yang selesai untuk dipadankan dengan kemasan dalaman yang bersesuaian.

Sebuah varian tingkap tingkap standard adalah tingkap Perancis. Tetingkap ini menyediakan pembukaan besar dengan tiada unsur menegak untuk berpecah pembukaan apabila tingkap terbuka. Satu tingkap Perancis membolehkan reka bentuk untuk mempunyai saiz tingkap visual yang konsisten sepanjang projek itu di samping memastikan pembukaan tingkap memenuhi standard minimum kod bangunan.

Kos. Mengharapkan untuk membayar lebih untuk tingkap apabila dibandingkan dengan dua digantung . Ini adalah kerana operasi mekanikal dan keperluan perkakasan berikutnya. Sudah tentu, meterai ketat disebabkan oleh operasi mekanikal akan membuat tingkap tingkap lebih cekap daripada digantung dua atau slider / buaian tenaga. Dan, sementara ada yang akan berhujah ketika ini, tingkap tingkap dengan sistem penguncian pelbagai titik secara amnya lebih sukar untuk menembusi, membuat rumah yang lebih selamat .



awning tingkap

Satu window awning adalah sama seperti tingkap tingkap di mana ia mekanikal dikendalikan dengan engkol. Berbeza dengan tingkap sampingan berengsel, window awning adalah berengsel di bahagian atas supaya pivots ikat sebagai ganti buaian.


Bila untuk menggunakan mereka. Satu saham window awning banyak pertimbangan reka bentuk tingkap yang: gaya ini sesuai untuk reka bentuk tradisional dan kontemporari, ikat dan kaca adalah semua dalam satu kapal terbang, skrin yang terletak di kawasan pedalaman dan perkakasan adalah elemen reka bentuk yang penting. Tidak seperti tingkap, walaupun, awning tingkap yang boleh dibuka apabila ia hujan. Kerana satu awning pivots dan keluar, ikat berkesan mewujudkan awning mini yang menghalang hujan dari datang melalui bukaan tingkap.


Walau bagaimanapun, melainkan agak besar, tingkap awning yang akan menjadi masalah apabila keperluan kod tertentu bangunan adalah kira. Jadi semak dengan arkitek sebelum menggunakan awning di dalam sebuah bilik di mana tingkap mesti mempunyai minimum pembukaan jelas.



Awning tingkap adalah kegemaran arkitek dan pereka cuba untuk mencapai dinding kepingan kaca besar dengan bingkai minimum dan di mana pengudaraan udara segar yang dikehendaki atau diperlukan. Satu persediaan klasik kontemporari adalah panel kaca tetap yang besar terletak di atas tetingkap awning yang disimpan rendah di dinding. Cara ini membolehkan luas, pandangan yang tidak terhalang ke luar manakala memastikan bahawa ia adalah mungkin untuk mendapatkan udara segar ke dalam bilik.

Kos. Awning tingkap akan menjadi lebih titik harga yang sama seperti tingkap tingkap . Bergantung kepada saiz , ciri-ciri dan bahan, mengharapkan untuk membayar kira-kira $ 300 hingga $ 500 untuk tingkap awning An.


Tetingkap corong adalah lebih seperti tetingkap awning kecuali bahagian bawah ikat berengsel untuk bingkai supaya atas tilts masuk Walaupun corong tradisional hanya akan berfungsi dengan cara ini, titling dari atas, hari ini tingkap pelompat yang paling dibuat seperti tingkap miring- dan seterusnya.

Tetingkap ini akan condong dalam di bahagian atas ( yang berengsel di bahagian bawah) atau swing dalam ( berengsel bersama-sama sebelah ). Tuil A digunakan untuk melibatkan diri atau melepaskan sistem hinging supaya sama ada tingkap tilts dalam di bahagian atas, sebagai corong , atau perubahan dalam dari sisi, sebagai tingkap inswing .


Ini tingkap adalah pilihan yang sangat baik di mana ada keinginan untuk tingkap mudah untuk bersih yang boleh memenuhi keperluan kod bangunan dan hanya boleh membuka sedikit sedikit apabila beberapa udara segar yang dikehendaki. Beberapa penjagaan tambahan perlu diambil apabila mereka bentuk bilik kerana ciri buaian. Perabot, lampu, dan lain-lain semua perlu diletakkan supaya tingkap mudah dibuka dan ditutup.




Kos. Ia tidak lama dahulu bahawa kebanyakan kecondongan dan seterusnya tingkap diimport, sebagai tingkap ini telah lama menjadi perkara biasa di benua Eropah. Pada tahun-tahun kebelakangan ini, banyak pengeluar domestik telah membuat tingkap ini. Hanya ingat bahawa keping mekanikal tambahan dan operasi dua biasanya akan membuat ini yang termahal tingkap dibuat-untuk- perintah.



Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 3:59 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani