Home » » Konsep town house Bernuansa Hijau

Konsep town house Bernuansa Hijau


Unsur 'hijau' kelihatan pada sebatang pokok eksisting yang sekaligus berfungsi sebagai penahan terik matahari. Selain itu terdapat pula tab tanaman gantung pada dinding pepejal topeng sisi selatan. Sementara di sisi barat lantai 2 terdapat gazebo yang dikelilingi taman.

Split level pada bahagian dalam kediaman memaksimumkan kesinambungan visual dan cahaya semula jadi. Hal tersebut diwujudkan melalui dinding penyekat tangga dan dinding kawasan servis yang telus berbahan kaca bening. Ketika memasuki ruang legar, terlihat kawasan makan yang menyatu dengan pantri dan disekat oleh dinding kaca lebar terhadap kolam renang agar menegaskan kesan indoor-outdoor.

Ruang duduk tempat menjamu tamu direka dengan siling tinggi mengikuti cerun bumbung dan dilengkapi oleh taman kering di sebelahnya. Sementara ruang duduk lain disebelahnya, digunakan untuk menonton TV dan bersantai dengan keluarga yang saling bersebelahan dengan bilik tidur tetamu. Bilik tidur utama terletak di sebelah kawasan makan dan kolam renang.

Material yang dipakai adalah gabungan bahan semulajadi dengan bahan pembuatan sehingga menegaskan kesan semulajadi, sederhana dan rawatan yang praktikal. Untuk reka bentuk dalaman, dipilih perabot yang simpel dan berwarna neutral. Tata lampu (lighting) yang digunakan menghadirkan suasana yang "hidup".



Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:04 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani