Home » » Reka bentuk Interior Pangsapuri Personal & Berkelas

Reka bentuk Interior Pangsapuri Personal & Berkelas

Bagaimana mencipta kediaman yang selesa untuk berehat dan menampung keperluan penghuninya? Bagaimana menata ruang yang sempit seperti pangsapuri untuk kenyaman maksimum pemiliknya?

Kediaman berupa pangsapuri yang berada di lantai dasar ini dapat menjadi inspirasi reka bentuk rumah yang selesa.

Membina Kesan Natural di Pangsapuri

Awalnya pemilik unit pangsapuri ini menginginkan apartmen dibentangkan dengan langgam gaya minimalis. Tema "futuristik" yang serupa dengan watak clean looks dengan menggunakan material moden seperti kaca dan logam menjadi pilihan sang pemilik unit pangsapuri. Di sisi lain, pemilik pangsapuri menghendaki sentuhan natural sehingga kediaman terkesan selesa.

Untuk memenuhi harapan pemilik, arkitek mengembangkan konsep reka bentuk berasaskan gaya Zen ala Jepun, dengan beberapa penyesuaian dalam beberapa hal.

Untuk melengkapkan komposisi dinding berbahan material berkilat travertine yang disukai pemilik, arkitek memberikan penekanan dengan cara menambah unsur batu alam pada salah satu dinding ruang duduk dan salah satu dinding bilik tidur.

Selain itu, arkitek menggunakan elemen kayu solid pada perabot seperti peranti set meja makan, pelapis kitchen cabinet, dan beberapa perabot built in dan loose furniture. Perabot kayu tersebut di-finish water base sehingga tetap kelihatan watak naturalnya dan secara tidak langsung dapat tampil sebagai artwork yang indah.







Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:26 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani