Home » » 5 kesalahan menghias rumah

5 kesalahan menghias rumah

menghias tempat tinggal sendiri bukan sekadar dapat menjimatkan biaya namun juga menambah sentuhan peribadi anda ke dalam tempat tinggal. tetapi menghias tempat tinggal tidaklah pekerjaan yang gampang, dikarenakan bila salah penempatan serta tata letak justru dapat bikin area tinggal menyusut keindahannya.






1. tempelkan seluruh perabot ke dinding
beberapa orang mengira bilik boleh terkesan lebih luas bila seluruh perabot diletakkan melekat pada dinding. layaknya sofa, kerusi serta meja. namun yang tampak justru sebaliknya, bilik kelihatan tidak rapi. perabot boleh terlihat semakin bagus serta bilik terkesan lebih 'bersahabat' bila diletakkan di angle yang dikelilingi kawasan kosong.

letakkan set perabot di dalam-tengah bilik. perabot baiknya tidak diletakkan terlampau berjauhan supaya orang dapat berkomunikasi lebih gampang saat mengadakan perbincangan kecil di kawasan tetamu.

2. asal meletakkan hiasan dinding
beberapa orang yang tidak tahu aturan memajang hiasan dinding. biasanya, hiasan digantung terlampau tinggi hingga membuatnya sukar di nikmati tetamu. atau hiasan terlampau kecil sesaat ruangan atau space dinding terlampau besar sampai bilik terkesan kosong. langkah pas untuk menggantung hiasan dinding iaitu menempatkannya di dalam-tengah serta lebih rendah yang dapat dijangkau mata.

3. lampu terlampau gelap / terang
pencahayaan yang kurang pas bukan sekadar bikin bilik kelihatan kurang bagus, namun juga mengganggu keselesaan orang yang ada didalam tempat tinggal. lampu baiknya ditempatkan dibawah atau sejajar dengan pandangan mata. bila anda meletakkan lampu di langit-langit, pakai lampu yang lebih malap hingga sinar dari atas tidak terlampau terang. tentukan lampu yang boleh dipasang di meja atau lantai bila sangat mungkin, serta yakinkan diselaraskan dengan elemen hiasan yang lain.

4. terlampau banyak aksesories rumah
memakai aksesories layaknya guci, bingkai photo atau pajangan yang lain mungkin saja langkah untuk menghias bilik. namun bila anda mengeluarkan seluruh pajangan yang anda punya sekalian dapat bikin bilik kelihatan sempit serta berantakan. cukup tentukan sebahagian item untuk satu bilik serta cermati jenis dan ukurannya. pajangan berukuran besar baiknya ditempatkan tidak kian lebih dua item di satu bilik. sesaat pajangan yang bersaiz kecil, boleh diletakkan di kawasan sedang atau bilik. memajang sedikit aksesories di bilik boleh bikin tetamu lebih kepekatan memerhatikan keindahannya, dibanding bilik dengan banyak barang.

5. color block tidak pada tempatnya
menggabungkan warna-warna terang dengan motif terlampau ramai dapat bikin 'sakit Mata'. bila merancang memakai warna terang, baiknya tidak mengecatnya ke seluruh bilik. gabungkan dengan warna-warna lembut atau neutral. bila terus pingin menggunakan warna terang sebagai cat utama, lembutkan dengan permaidani serta sofa warna lembut atau neutral.

jika anda berminat untuk membina rumah dan mengubahsuai rumah anda,sila hubungi contact us kami :



Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:25 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani