Home » » rekabentuk ulang dapur untuk sambut bulan ramadhan

rekabentuk ulang dapur untuk sambut bulan ramadhan

Bulan  suci ramadhan yaitu sesuatu peristiwa di mana kita boleh lakukan intropeksi serta membenahi hati, pikiran, serta tingkah laku untuk jadi tambah baik. tak hanya membenahi diri, perihal lain yang juga boleh dikerjakan untuk menyongsong ramadhan yaitu menata ulang interior.





untuk menyongsong bln. suci ramadhan pasti  anda berkeinginan seluruh perihal bernuansa ramadhan, terhitung interior tempat tinggal. menata interior tempat tinggal pada masa bln. ramadhan merupakan perihal yang lumrah untuk mencipta situasi penuh barokah serta menambah kekusyukan saat menjalankan ibadah puasa.

banyak langkah untuk menyusun semula interior supaya anda dapat beroleh kesan dan situasi baru yang bernuansa islami, contohnya hadirkan ornamen sebagai ciri dari design interior religius islam layaknya kaligrafi, tafsir al quran, serta throw. atau memadupadankan warna untuk mencipta situasi damai yang mententeramkan hingga ibadah anda makin kusyuk.

di antara interior tempat tinggal sebagai pilihan pas untuk direka semula yaitu dapur. area yang satu ini merupakan sisi tempat tinggal yang sangat repot, terutama pada waktu ramadhan layaknya saat ini. disinilah anda mempersiapkan menu sahur serta berbuka untuk seluruh bahagian keluarga. dengan demikian, diperlukan situasi yang boleh menyokong aktiviti tersebut.

buat dapur anda kelihatan berkesan ganti warna cat. warna yang boleh anda pakai iaitu warna hijau serta aplikasikan pada dinding sebagai warna utama. gabungan hijau dapat bikin dapur mempunyai nuansa keagamaan dikarenakan warna ini iaitu warna khas dalam agama islam. untuk berikan sentuhan keselesaan, gabungkan hijau dengan warna coklat tua pada perabot kitchen set, kabinet, ambalan, serta almari.

kesan keselesaan yang bikin anda betah saat mempersiapkan menu sahur serta berbuka puasa lalu tercipta di dapur yang paling disayangi.



Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:37 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani