Home » » Membuat Ruangan Rumah Bernuansa Ramadhan

Membuat Ruangan Rumah Bernuansa Ramadhan

Menata kembali interior tempat tinggal untuk menyongsong ramadhan dapat anda kerjakan supaya tercipta situasi baru yang lebih selesa serta menyokong ibadah puasa anda. merubah situasi interior boleh menggabungkan warna-warna.



perihal tersebut merupakan cara sangat mudah yang boleh dikerjakan. dibawah ini yaitu sebagian warna yang boleh anda pakai untuk mereka bentuk semula dalaman pada waktu ramadhan:

turquoisedan lime green, warna turquoise yang menenangkan senantiasa sukses bikin interior tempat tinggal tampilfreshdan moden. warna ini digabungkan dengan warna lime green dapat jadikan situasi tempat tinggal terang serta fresh. gabungan warna ini dapat diaplikasikan di bilik mandi, dapur, serta kawasan keluarga.

oren serta hot pink, untuk anda yang suka bereksperimen dengan warna-warna berani, pilihan anda boleh jatuh pada warna yang keduanya sama kuat ini, oren serta pink. tiap-tiap boleh bercahaya sendiri, gabungkan ke dua warna ini mereka dapat saling melengkapi serta bikin interior bilik anda jadi indah. variasi warna oren terdiri dari warna oren salmon pastel sampai oren terang, namun warna hot pink boleh pelbagai dari pastel pink sampai warna magenta yang mencolok. warna ini boleh dipakai untuk bahan penutup sofa, bedding, serta dinding.

neutral serta hitam, warna neutral layaknya coklat, putih, beige, serta abu-abu terus jadi primadona untuk anda yang inginkan penampilan dalaman yang sederhana serta elegan. cubalah imbuhkan warna hitam untuk situasi dramatik pada tempat tinggal anda, pakai tambahan warna hitam ini pada area makan serta kawasan keluarga. warna hitam senantiasa berjaya mencipta kesan dramatik pada interior tempat tinggal.

berkumpul berbarengan keluarga waktu bln. ramadhan dapat merasa menyenangkan dengan situasi area keluarga yang ceria. ya, buat area keluarga di tempat tinggal anda jadi kawasan yang boleh beri sokongan kegiatan anda serta keluarga waktu menggerakkan ibadah puasa.

untuk mencipta situasi tersebut, anda boleh ubah warna area keluarga menggunakan warna-warna yang boleh menaikkan mood dan berikan nuansa mengasyikkan. hingga, penghuni dapat lebih betah saat ada didalamnya. dibawah ini iaitu warna-warna yang boleh anda pakai untuk menata ulang area keluarga supaya tampak ceria.

merah, warna merah senantiasa menyala serta bikin orang berpaling melihatnya. pada budaya tionghoa, warna ini melambangkan kebahagiaan, layaknya halnya yang memanglah dibicarakan disini, warna merah berikan kesan bahagia pada orang yang lihat serta mengenakannya.
kuning, warna kuning juga berkenaan pada warna yang merubah mood jadi lebih ceria serta happy. disamping itu, warna ini menambah daya serta berikan rangsangan pada otak supaya lebih aktif. supaya lebih yakin diri dalam berkomunikasi di depan orang banyak, warna ini sering dikenakan oleh beberapa entertain.
oren, tetap akrab dengan warna merah, warna campuran pada merah serta kuning ini berikan aksen ceria, bersemangat, serta kreativiti. hingga tidak heran apabila warna ini kerap dipakai untuk berikan motivasi seseorang serta menolong merangsang mental.
biru, tetap seirama dengan warna hijau, warna biru menyentuh fikiran serta perasaan seseorang lewat cara lembut yang tidak sama. warna yang dekat dengan alam ini berikan ketenangan tetapi sekalian menghidupkan motivasi. tidak heran apabila kaum adam suka akrab dengan warna ini.
hijau, sebagai warna yang dinilai natural serta berikan kedamaian, warna hijau juga merubah mood seseorang terlebih yang mudah marah serta tersinggung. warna ini dapat menolong meneutralkan perasaan cemas, hingga mood baik segera datang.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 9:28 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani